Türk Öğrencilere Arap Dili Öğretiminin Stratejileri: Doğrudan Öğretim ile E-Öğretime Yaklaşımlar kitabı Doç. Dr. Mahmud KADDUM editörlüğünde çıkmıştır.
Alanında uzman hocaların katılımıyla hazırlanan, Akadem Yayıncılıkta basılan ve 378 sayfadan oluşan (Türk Öğrencilere Arap Dili Öğretiminin Stratejileri: Doğrudan Öğretim ile E-Öğretime Yaklaşımlar) adlı eser yayımlanmıştır.
Bartın Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Mütercim ve Tercümanlık Bölümü, Mütercim Tercümanlık (Arapça) Anabilim Dalı Başkanı
Doç. Dr. Mahmud KADDUM Kitabın editörü giriş kısmında şu bilgilere yer vermiştir: Türkiye Cumhuriyeti’nin son yıllarda gösterdiği gelişim ve ilerleme, Arapça öğretimi alanında çalışanlardan, bu gelişim ve ilerlemeye yaraşacak bir sorumluluk bilinciyle, dürüst ve vicdanlı bir şekilde çalışmayı, zamanlarını ve enerjilerini bu mübarek ülkede Arapça'nın geliştirilmesi yönünde harcamayı istemekte, ayrıca kendilerinden Arapça öğretimini geliştirecek kitapları, araştırmaları, projeleri ve yenilikleri üretmelerinin yanı sıra çağdaş teknolojik gelişmeleri yakından takip etmelerini de talep etmektedir. Öte yandan bu durum, yaratıcılık ile eğlenceyi birleştiren eğitim materyallerinin sağlanmasında modern yaklaşım ve stratejilerin uygulanmasını gerekli kılmaktadır. Nitekim bu yaklaşım ve stratejiler öğrencilere bir yandan hedeflenen dil becerisini kazandıracak diğer yandan onların Arapçayı en kolay ve en iyi şekilde öğrenmelerine yol açacaktır.
Kitap 12 bölümden oluşuyor:
1-Giriş: ARAPÇA UZAKTAN EĞİTİM: Nedenler, Olumlu Yönler, Olumsuz yönler ve Düzetme Yolları
Doç. Dr. Kerim FARUK
2-Türk Öğrenciler İçin Dinleme Becerisi Eğitimi Stratejileri Yüzyüze ve Online Eğitimlerin Yakınlaştırılması
Öğr. Gör. Alaa ALGHAZAWI
3-Türk Öğrenciler İçin Okuma Becerisi Eğitimi Stratejileri,
Dr. Öğr. Üyesi AMR MUKHTAR MORSI AHMED
4-Türk Öğrenciler İçin Konuşma Becerisi Eğitimi Stratejileri Yüzyüze ve Online Eğitimlerin Yakınlaştırılması
Dr. Öğr. Üyesi Emad Abdelbaky ABDELBAKY ALY
5-Türk Öğrenciler İçin Yazma Becerisi Eğitimi Stratejileri Yüzyüze ve Online Eğitimlerin Yakınlaştırılması
Öğr. Gör. Gufran TÜFEKÇİ
6-Türk Öğrencilere Arap Dili Sesletiminin Öğretimine Yönelik Stratejiler
Doğrudan Öğretim ile E-Öğretime Yaklaşımlar
Doç. Dr. Mahmud KADDUM
7-Ana Dili Arapça Olmayan Öğrencilere Arapça Kelimeleri Öğretmek İçin Çok Anlamlılık Mefhumunu Kullanma Stratejileri
Dr. Öğre. Üyesi Mohamed Rızk SHOEIR
8- Türk Öğrenciler İçin Dilbilgisi Eğitimi Stratejileri Yüzyüze ve Online Eğitimlerin Yakınlaştırılması
Öğr. Gör. RAMADAN SAAD ELSAYED
9- Arap kültürünü Türk öğrencilere tanıtma stratejileri: Doğrudan Öğretim ile E-Öğretime Yaklaşımlar
Dr.Öğr. Üyesi Rawya JAMOUS
10- TÜRK ÖĞRENCİLERE ARAP DİLİ BELAGATİ ÖĞRETİMİNİN STRATEJİLERİ “Doğrudan Öğretim ile E-Öğretime Yaklaşımlar”
Dr. Öğr. Üyesi Recep Abdülvehhab
11- Türk öğrencilere dil oyunları sağlama stratejileri: Doğrudan ve e-öğrenme yaklaşımları
Öğr. Gör. Belal SOLİMAN
12-Türk Öğrencilere Sunulan Arapça testler: Doğrudan ve elektronik testlerde yaklaşımlar
Öğr. Gör. Batoul Alasaad